BRAZYLIJSKIE NALESNIKI Z TAPIOKI


Ostatnio jadłam trochę monotonnie. Nie miałam żadnych pomysłów jak urozmaicić moje codzienne menu, aż tu nagle INSPIRACJA! Natknęłam się w sieci na naleśniki z mąki z tapioki i postanowiłam je wypróbować :). Ponieważ nie miałam w domu mąki, ale za to znalazłam kulki z tapioki, postanowiłam lekko zmodyfikowa znaleziony przepis ;) Wydaje mi się, że mąka byłaby lepszym rozwiązaniem, ale eksperyment z kulkami też okazał się całkiem niezły (kulki trzeba dość długo namoczyć w wodzie, żeby porządnie zmiękły. Inaczej będą twarde i nienadające się do pogryzienia ;))  

Składniki (na jednego naleśnika) :
Farsz:
  • wegański ser
  • pomidor
  • 1/2 cebuli
  • 2 ząbki czosnku
  • liście świeżego szpinaku
  • sól, pieprz
  • odrobina dowolnego tłuszczu 

Wykonanie:
Kulki z tapioki przełóż do sitka, opłucz zimną wodą, a następnie ustaw sitko w garnku wypełnionym wodą, tak aby kulki mogły porządnie nasiąknąć i zmięknąć.  Jeśli chcesz zabarwić swojego naleśnika na niebiesko, przygotuj esencje z kwiatów Klitorii (bez barwnika, naleśnik będzie biały). W czasie kiedy kulki będą nasiąkać wodą przygotuj farsz. Rozgrzej odrobinę tłuszczu na patelni i zeszklij na nim drobno posiekaną cebulę i czosnek. Dodaj pokrojonego w kostkę pomidora i duś na małym ogniu przez kilka minut aż składniki przegryzą się. 
Kiedy kulki z tapioki będą już miękkie na tyle, że zaczną się rozpadać odcedź je porządnie z wody. Jeśli chcesz je zabarwić to zalej je teraz esencją z kwiatów Klitorii. Następnie rozgrzej patelnie bez żadnego tłuszczu. Na suchą patelnie połóż cienką warstwę kulek i pozostaw na kilka minut. Kiedy zacznie odchodzić od patelni, przeżuć go na drugą stronę i na jednej połówce zacznij układać składniki farszu. Ułóż kilka plasterków wegańskiego sera, kilka liści szpinaku i na koniec wcześniej przygotowane pomidory. Następnie złóż go na pół i przełóż na talerz. Możesz już jeść :) 

Smacznego! :) 

Ps. Piszcie w komentarzach jakie Wy macie propozycję na farsz. Może mnie do czegoś zainspirujecie 🤗 🙏

Komentarze

Popularne posty