Esencja z Klitorii Ternateńskiej


Klitorię ternateńską można pić jako herbatkę ziołową, a takze stosować do barwienia żywności. Ja przede wszystkim wykorzystują ją w kuchni do tej drugiej czynności. W zależności od tego, co chcemy z niej uzyskać należy odpowiednią ilość herbaty zalać odpowiednią ilością wrzątku ;)

Ponieważ miałam już wiele zapytań gdzie te magiczne niebieskie kwiatki można kupić, to podrzucam Wam linka do sklepu, w którym ja się w nie zaopatrzyłam. Kwiaty przyleciały do mnie z samego Bankoku ;)

Aby przygotować esencję o bardzo intensywnej niebieskiej barwie, która posłuży nam do zabarwienia żywności potrzebujemy:
  • 3 łyżki suszonych kwiatów 
  • 1/4 szklanki wrzątku
Kwiaty zalewamy wodą i pozostawiamy pod przykryciem przez ok 10. Te same kwiaty możemy zalewać wodą kilkakrotnie. Kwiaty te mają bowiem bardzo intensywny barwnik

Do sporządzenia niebieskiej herbaty wystarczy:
  • 1 łyżeczka kwiatów
  • szklanka wrzątku
Herbatę również pozostawiamy pod przykryciem na ok 10 min. 

Jeśli do naszej herbaty wciśniemy sok z cytryny, nasz napar zmieni kolor na bardziej fioletowy, albo intensywnie różowy :) 

Komentarze

Popularne posty