Tiramisu wegan i bez gluta ;)

 

Natknęłam się w Lidlu na wegański serek mascarpone firmy Veganation i tak zrodził się pomysł, żeby zrobić wegańskie tiramisu. Ponieważ nie miałam czasu na zrobienie swojego biszkoptu, poszłam po najmniejszej linii oporu i kupiłam bezglutenowe i bezcukrowe biszkopty. Tiramisu wyszło naprawdę przesmaczne, efekt był zaskakująco dobry :) 

Składniki:

  • 1 opakowanie bezglutenowych i bezcukrowych biszkoptów firmy Glutenex
  • 1 opakowanie wegańskiego mascarpone firmy Veganation
  • filiżanka espresso
  • 2 łyżki dowolnego słodzidła 
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 6 łyżek likieru amaretto 
  • szczypta soli
  • kakao do posypania
Wykonanie:
Serek ubijamy z ulubionym słodzidłem, sokiem z cytryny oraz solą. Kawę mieszamy w likierem. W naczyniu układamy warstwę biszkoptów, nasączamy ją kawą z likierem i nakładamy połowę kremu z mascarpone. Wyrównujemy łopatką.  Krem przykrywamy kolejną warstwą biszkoptów i  nasączamy je pozostałą kawą z Amaretto. Wierzch smarujemy pozostałym kremem, wygładzamy i wyrównujemy. Posypujemy kakao. Wkładamy do lodówki na minimum 2 godziny. Tiramisu Gotowe :)

Smacznego 🤗

 

Komentarze

Popularne posty