PIETRUSZKOWE PESTO BEZ OLEJU

 Otwieram drzwi... W lodówce duuuża ilość zielonej pietruszki, bardzo już dojrzałe awokado... W domu zawsze mam jakieś orzechy i ziarna... Przyszła do mnie myśl: "PESTO!" :) 

Składniki:

  • 2 gęste pęczki zielonej pietruszki
  • 1 awokado
  • 1/2 soku z cytryny
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 szklanka namoczonych orzeszków piniowych lub ziaren (u mnie słonecznik i dynia)
  • 2 łyżki płatków drożdżowych
  • sól, pieprz, papryczka chilli - ilość według uznania 
Wykonanie:

Orzechy lub ziarna namoczyć w przegotowanej wodzie przez kilka godzin (można zalać na noc). Namoczone już ziarna wrzucić do blendera wraz z pietruszką, awokado, sokiem z cytryny, czosnkiem, płatkami drożdżowymi i pozostałymi przyprawami. Wszystko dokładnie zblendować na gładką masę. Jeśli masa będzie zbyt gęsta, można dodać trochę wody. 
Gotowe pesto przełożyć do słoiczka, ozdobić z wierzchu według uznania (ja na górę położyłam mikro groszek :) ).

Dodawać do makaronów, ryżu, sałatek, kanapek lub do czegokolwiek co Wam przyjdzie do głowy 😁.

Smacznego!🤗

Komentarze

Popularne posty