PIZZUCHA NA SPODZIE Z BIAŁEJ RZODKWI


Kiedy słyszę słowo "pizza" od razu cieknie mi ślinka i mam na nią niesamowitą ochotę. Niestety, po zjedzeniu pizzy na tradycyjnym cieście czuje się bardzo ciężko na żołądku, a poza tym to zupełnie szczerze, po prostu nie przepadam za smakiem "tradycyjnego" ciasta ;). Ja uwielbiam warzywa! <3
Wymyśliłam na to sposób i stworzyłam pizzę bez mąki! Lekką i smaczną <3

Składniki na spód:

  • biała rzodkiew
  • sól
  • oregano
Składniki na farsz na mojej pizzy (farsz zawsze może być dowolny, w zależności od Waszych preferencji smakowych, albo tego co znajdziecie w lodówce :D ):
  •  przecier pomidorowy (ok. 2 łyżeczki, żeby pokryć spód)
  • ser wegański (jeśli jesteś wegetarianinem - dowolny, ulubiony ser)
  • czerwona papryka
  • pomidor czekoladowy
  • cykoria
  • ogórek kiszony 
  • tofu
  • oregano
Wykonanie:

Białą rzodkiew zetrzeć na tarce na dużych oczkach i przez ok 6 min "prażyć" na suchej patelni, w celu odparowania wody. Odparowaną rzodkiew przełożyć na blat do pizzy, doprawić solą i oregano. Wstawić do pieca rozgrzanego do 200 stopni z termoobiegiem na ok. 15 - 20 min.

Po tym czasie, wyjąć spód z pieca, posmarować przecierem pomidorowym i ozdobić zaproponowanymi przeze mnie składnikami lub swoja własną kompozycją. Całość piec jeszcze przez ok 10 - 15 min.
Zjadać ze smakiem w dobrym towarzystwie :D!

Smacznego!

Komentarze

Popularne posty